Audi Q4 e-tron concept (2019) Teknik Özellikler




 Audi Q4 e-tron concept (2019) Teknik Özellikler
 Audi Q4 e-tron concept (2019) Teknik Özellikler
Audi Q4 e-tron konsepti, Audi e-tron ile ilişkisi ilk bakışta belirgin olan, dış uzunluğu 4.59 metre olan dört kapılı kompakt bir SUV.

İki elektrik motoru, Q4 e-tron konseptinde 225 kW sistem gücünü harekete geçiriyor. Audi için tipik olduğu gibi, konsept aracın sürüş gücü quattro dört tekerlekten çekiş ile yola çıkarıldı. Mükemmel çekiş sayesinde, sadece 6,3 saniyede sıfırdan 100 km / s hıza çıkabilir. Elektronik olarak sınırlandırılmış 180 km / s ile maksimum hızına ulaşır. 82 kilovat saat kapasiteye sahip büyük bir batarya, aksların altındaki alt kısımdaki alanın neredeyse tamamını kaplar. 450 kilometreden fazla menzil - WLTP standardına uygun olarak - sınıfındaki ölçütü belirler. Q4 e-tron konseptinin teknolojisi, gelecekte Volkswagen Grubu tarafından üretilen kompakt sınıftan üstün orta boy sınıfa kadar üretilen elektrikli araçlara entegre olacak modüler elektrifikasyon platformunu (MEB) kontrol ediyor.

Modüler elektrifikasyon platformu (MEB), geniş bir yelpazede tahrik çeşitleri ve güç seviyeleri sunar. Elektrikli sürücünün performans versiyonu Audi Q4 e-tron konseptine monte edilmiştir. Ön ve arka aksların her birine bir elektrik motoru tarafından güç verilir - Q4 bir quattro'dur. Akslar arasında mekanik bağlantı yoktur. Bunun yerine, elektronik kontrol, tork dağılımının optimal olarak koordine edilmesini sağlar ve bunu bir saniyenin kesirlerinde yapar. Bu, elektrikli SUV'nin tüm hava koşullarında ve her türlü yüzeyde optimum çekiş elde etmesini sağlar.

Çoğu durumda, Audi Q4 e-tron konsepti, en yüksek verimi elde etmek için temel olarak sürekli uyarılmış senkron motor olan arka elektrikli motorunu kullanır. Verimlilik nedenleriyle tahrik torku genellikle arka aks önyargısıyla dağıtılır. Sürücü, arka elektrik motorunun sağlayabileceğinden daha fazla güç isterse, elektrikli dört tekerlekten çekiş, torku ön dingile gerektiği gibi yeniden dağıtmak için ön asenkron motor kullanır. Bu aynı zamanda, buzlu koşullarda veya hızlı virajlarda kayma meydana gelmeden önce veya araç küçük veya aşırı abartılı olsa bile, öngörülü olarak gerçekleşir.

Arka uçtaki elektrik motoru 150 kW çıkışa sahiptir ve 310 newton metrelik bir torku harekete geçirir; ön motor ön tekerleklere 75 kW ve 150 newton metreye kadar güç veriyor. Sistem gücü 225 kW. Araç katındaki akü WLTP standardına göre 450 kilometreden fazla menzile izin veren 82 kilovat saat saklıyor. Batarya maksimum 125 kilovat ile şarj edilir. Sonuç olarak, toplam kapasitenin yüzde 80'ine geri dönmek 30 dakikadan fazla sürmüyor.

Sportif karakter ve olağanüstü enine dinamikler için anahtar faktör, tahrik bileşenlerinin monte edildiği düşük ve merkezi konumdur. Yüksek voltajlı akü sistemi, Audi Q4 e-tron'un boyutlarına en uygun şekilde eşleşir ve akslar arasında yolcu bölmesinin altında düz, geniş bir blok şeklinde bulunur. Akü sistemi 510 kilogram ağırlığında. Bu nedenle Audi Q4 e-tron konseptinin ağırlık merkezi, geleneksel bir tahrik sistemine sahip sedan ile aynı seviyededir. Aks yükü dağılımı neredeyse <a class="yt-simple-endpoint style-scope yt-formatted-string" spellcheck="false" href="/watch?v=_M-uP0PpOGM&amp;t=3050s"> 50 : 50 </a>. Q4 e-tron konseptinin ön tekerlekleri adaptif damperli bir MacPherson aksında yönlendirilir. Arkada, ayrı yaylara ve uyarlanabilir amortisörlere sahip çok bağlantılı bir dingil var.

Dört halkalı marka, elektrikli taarruzu tamamen elektrikli SUV Audi e-tron dünya prömiyeri ile Eylül 2018’de başlattı. Audi, 2025’e kadar, dünya çapında en önemli pazarlarda elektrikli motorlu on iki otomobil sunacak ve kabaca elektrikli modellerle satışlarının üçte biri. Bu portföy içindeki SUV'lar, e-tron ve e-tron Sportback'i 2019'da piyasaya sürdüğü için içeriyor. Ayrıca, Avant ve Sportback gibi klasik gövde düzenine sahip bir dizi model olacak. Bu seri, kompakt sınıftan lüks sınıfa kadar her ilgili pazar segmentini kapsayacak.

MLB, MQB - modüler uzunlamasına platform ve modüler yanal platform: Araç geliştirmeye yönelik bu bileşen sistemleri, Audi ve Volkswagen Grubu'nun tüm segmentlerinde büyük bir başarı öyküsü sunar. Önceki platformlar öncelikle yanmalı motorların kullanımı için tasarlanmıştı. Modüler elektrifikasyon platformunda yeni ve farklı olan: Elektrikli tahrik sistemli otomobiller için özel ve özel olarak tasarlanmıştır. Akslar, tahrikler, tekerlek tabanları ve tüm bileşenler arasındaki etkileşim, özellikle e-mobilite için seçilir ve uyarlanır. Büyük hacimli akü ünitelerinin ve geometrilerinin yerleştirilmesi, MLB ve MQB'de her zaman göz önünde bulundurulması gereken diğer sürücü konseptlerine taviz vermek zorunda kalmadan optimize edilebilir.

© Yeni otomobil modelleri | Powered by Blogger