Mercedes Sprinter Binek Araç Güvenliği ve Yardım Sistemleri (2019 )




Mercedes Sprinter  Binek Araç Güvenliği ve Yardım Sistemleri (2019 )
Mercedes Sprinter  Binek Araç Güvenliği ve Yardım Sistemleri (2019 )
Üçüncü Sprinter kuşağında, iki farklı park yardımı paketinin ilk kez sunulması. Her ikisi de, ultrasonik sensörler yardımıyla algıyı iyileştirerek sürücüyü park etme ve manevra durumlarında destekler. Geri Görüş Kamerasına sahip Park Paketi, görsel ve akustik sinyaller vasıtasıyla engellerin sürücüsünü uyarır. Sensör sistemi aracın arkasındaki tüm sektörleri kapsar. Park Yardımı görsel uyarısı ve geri kameradaki görüntü multimedya ekranında gösterilir. Ek olarak, dinamik yardımcı çizgiler manevraları kolaylaştırır. Tüm manevra koşullarında sürücüye ek destek olarak geri vites kamerası ayrıca bir römork yakınlaştırması ve 180 derecelik görünüm sunar.

Çok yönlü görüş açısı, araç tavanının arka ucuna, iki dış aynada ve radyatör ızgarasına monte edilmiş dört kameralı 360 derecelik Kameralı Park Paketi ile sağlanır. Multimedya ekranı, tüm araçların panoramik kuşbakışı ve diğer bireysel görüşlerini gösterir, böylece zorlu park etme ve manevra durumlarında genel bir bakış sunar.

Yan Koruma işlevi Park Paketine dahil edilmiştir. Sistem aracın yanında bir engel tespit ederse, engel ile araç arasındaki sürekli değişen mesafe belirlenir. Bir bilgisayar modeli, aracın yan tarafındaki sensörler arasındaki alanı simüle eder. Engele olan mesafeye bağlı olarak, sistem PARKTRONIC'in bildiği gibi çok aşamalı görsel ve sesli bir uyarı verir. Yan koruma fonksiyonu, 12 km / s hıza kadar ve aracın şanzımanı D, R veya N konumunda, yani ileri veya geri sürüşlerde ve boş vites konumundayken otomatik şanzımanlı araçlar için etkindir.

Dışarıda Sürüş Yardım fonksiyonu, otomatik bir şanzımanla birlikte, çekerken yardım sağlayan ve aracı yanlış vitese sokmak veya fren ve gaz pedallarını karıştırmaktan kaynaklanan çarpışmaları önlemeye yardımcı olan Park Paketinin bir diğer bileşenidir. Aracın yolunda veya çevresinde ek olarak bir engel tespit edilirse, sistem ilk sayaç için hızı 3 km / s olarak sınırlar.

Arka Çapraz Trafik Uyarısı sistemi, park yerinden geri çıkarken bir yolun aşıldığı bir trafik algılandığında görsel ve sesli olarak uyarabilir. Bu gibi durumlarda, gerekirse acil frenleme otomatik olarak başlatılabilir (sadece Kör Nokta Yardımı ile birlikte).

Araç çıkış uyarı sistemi, Kör Nokta Yardımı sisteminin bir parçasıdır ve sürücü / yardımcı sürücü araçtan çıktığında kör nokta sektörünü izler. Kontak kapatıldıktan sonra üç dakikalık bir çalışma süresi vardır. Bir kapı açmak trafik takip etmekten tehlikeye neden olursa, dış aynanın camında kırmızı bir uyarı sinyali belirir ve sesli bir uyarı tetiklenir.

Kör Nokta Yardımı sistemi, bir şerit değişikliğinin çarpışma riskine neden olacağını tespit ederse sürücüyü uyarır. Arka tamponun her iki yanında bulunan kısa mesafeli radar sensörleri, alanı hemen aracın yanlarına ve arkasına kadar izler. Bu şekilde, dış aynanın "kör noktasında" başka bir aracın bitişik şeritte ne zaman hareket ettiğini tespit edebilirler. Bu gibi durumlarda, sistem dış ayna camındaki kırmızı uyarı sinyaliyle sürücüyü bilgilendirir. Sürücü bu uyarıya bakar ve şerit değiştirmek için dönüş sinyalini çalıştırırsa, sesli bir uyarı sinyali de duyulur.

Aktif Şeritte Kalma Yardımı sistemi, dikkatsiz veya çok çalışan bir sürücünün neden olduğu kaza riskini azaltmak için geliştirilmiştir. Bu sebeple odak, sürücüye etkili ve net bir uyarı vermektir; Araç elleçleme sürecindeki bu aktif müdahale sadece sürücü tepki veremediğinde gerçekleşir ve acil bir durum ortaya çıkabilir. Sistem, 60 km / s hızda, aracın yanlışlıkla şeridinden çıktığını tespit eder. Bir kamera, anayoldaki kırık veya düz şerit işaretlerinin çapraz olup olmadığını kontrol eder. Sistem standarttan sapma saptarsa, örneğin yanlışlıkla bir şerit değişikliği durumunda sürücü, direksiyon simidinin güçlü bir titreşimiyle ve optik sinyallerle uyarılır. Sürücü, titreşim uyarısına rağmen kırılmamış bir yol işaretini geçerken tepki vermezse, Aktif Şerit Tutma Yardımı, tek taraflı bir fren uygulaması kullanarak aracı şeridine geri döndürür.

© Yeni otomobil modelleri | Powered by Blogger